Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

ΣΤΟ 18% Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΣΤΙΣ ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ


Μια αποκαλυπτική συνομιλία με στέλεχος γνωστής εταιρείας δημοσκοπήσεων
Μιλώντας μόλις λίγες ημέρες πριν με μεγαλομέτοχο πασίγνωστης εταιρίας δημοσκοπήσεων, πιάσαμε το θέμα των ποσοστών που βλέπουμε στις εκάστοτε έρευνες. Σε αυτό το σημείο πρέπει να πω ότι ο συνομιλητής μου είχε κυβερνητική θέση επί Ν.Δ, οπότε έχει πείρα στον χώρο. Μου εξήγησε λοιπόν μερικές λεπτομέρειες που δεν είχα αντιληφθεί… Οιδημοσκοπήσεις έχουν ποιοτικά χαρακτηριστικά και οι ειδικοί βγάζουν συμπεράσματα από αυτά που ο απλός κόσμος δεν πρόκειται να μάθει ποτέ! Οι έρευνες εν γένει γίνονται για να εξυπηρετήσουν αυτόν που τις παραγγέλνει, είτε είναι κομματικός μηχανισμός, είτε είναι ΜΜΕ. Στις μετρήσεις από το νέο έτος και μετά, η άνοδος της Χρυσής Αυγής είναι εκρηκτική, παρατηρεί ο συνομιλητής μου, όπως κι εγώ κοιτώντας απλά ένα διάγραμμα, το οποίο δυστυχώς όπως όλα τα άλλα δεν μπόρεσα να πάρω ως ντοκουμέντο για ευνόητους λόγους. Η συνεχόμενη άνοδος όμως καταλήγει σε μια σχετική ευθεία που κυμαίνεται από 15,3% με 15,8% του ποσοστού στο δείγμα της συγκεκριμένης έρευνας. Η επόμενη εύλογη ερώτηση μου είναι, γιατί στην τελική μέτρηση που παρουσιάζεται στον “πελάτη” το 15,3% γίνεται 9,2%;
Εκεί αρχίζω να καταλαβαίνω την σκοπιμότητα των δημοσκοπήσεων και το πως “μαγειρεύονται” τα ποσοστά των κομμάτων ανάλογα με το ποιος έχει κάνει την παραγγελία της. Ένα από τα μεγάλα ένοχα μυστικά είναι πως η Χρυσή Αυγή είναι ο μοναδικός πολιτικός φορέας που δεν έχει “πελάτη”. Η πρώτη “τιμωρία” για το κούρεμα του ποσοστού είναι για να “αναγκαστεί” ο Σύνδεσμος να παραγγείλει δικές του ποιοτικές έρευνες που στην οικονομικότερη έκδοσή τους θα κοστίσουν 30.000 ευρώ! Απλά να ταϊστεί το σύστημα… Η δεύτερη τιμωρία για το κούρεμα είναι να μείνει ευχαριστημένος ο πελάτης που έχει παραγγείλει την έρευνα, ο οποίος όμως έχει λάβει γνώση της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε για να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα από το πρώτο στάδιο της “τιμωρίας” και μετά. Στην συνέχεια της συζητήσεως μας όμως αντιλαμβάνομαι ότι όλο αυτό το αποτέλεσμα είναι πριν την αναγωγή! Οπότε όταν γίνει αυτή το 9,2% γίνεται 10,5% αλλά το 15,3 με 15,8% αντίστοιχα θα έφτανε το 18%!
Σε αυτό το σημείο ο συνομιλητής μου όμως κατάφερε να με αφήσει άφωνο, επισημαίνοντας μου κάτι που η απειρία μου στον χώρο δεν μου επέτρεπε να ξέρω. Η σειρά των ερωτήσεων στο δείγμα αλλά και ο τρόπος διατύπωσης τους, μου εξήγησε ότι μας δείχνουν ένα “φοβερό” εύρημα. Όπως ακριβώς μου τόνισε “Ο κόσμος φοβάται να πει στους δημοσκόπους ότι θα ψήφιζε Χρυσή Αυγή”! Τα συστημικά ΜΜΕ σε αυτό τον τομέα καταλαβαίνετε ότι κάνουν πολύ καλή δουλειά. Γι’ αυτό και είχαμε τόσο μεγάλες αποκλίσεις στις εκλογές. Φυσικά επηρεάζουν και την ψυχολογία του κόσμου που άλλο είναι να βλέπει την Χρυσή Αυγή στις δημοσκοπήσεις στο 9,2% και άλλη δυναμική θα έδινε αν έβλεπαν το φως της δημοσιότητας έρευνες με 18% ! Με απλά λόγια λοιπόν, να χαιρόμαστε την “Δημοκρατία” μας…
Γιώργος Παπαγεωργίου

2 σχόλια:

  1. ELLHNES KAI ELLHNIDES PSHFISTE PRWTO KOMMA XRYSH AVGH KAI MAZI ME TOUS ANEXARTHTOUS ELLHNES STHN EPOMENH KYVERNHSH THS ELLADOS NA DIWKSOUN TOUS TRO'I'KANOUS TOKOGLYFOUS KATASROFEIS THS ELLADOS KAI NA EPANAFEROUN TOUS RWSSOUS ME TOUS KINEZOUS KAI NA SYNAPSOUN NEES SYMFWNIES KAI H ELLAS EPISHS NA APOXWRHSEI APO TO Siwnistiko Nato !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. TRO'I'KANOUS TOKOGLYFOUS KATASTROFEIS ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή